INFLUENCER EVENT FOR ESPRIT COPENHAGEN

Sk%C3%A6rmbillede+2020-02-26+kl.+09.27.32.jpg

Artiklen er skrevet af: Sarah Victoria F. Hundebøll, PR Assistent, Honey Studio.

Hvordan skaber man trafik i den fysiske butik i en digitaliseret tid? Vi hjalp esprit copenhagen med at skabe awareness og hype omkring flagship-butikken i field’s. 

 

Hvad gør man, hvis man, som butiksejer i en digitaliseret tid, ønsker at skabe mere trafik i den fysiske butik? Det kommer vist ikke bag på nogen, at mens internethandel fortsat vokser derudaf, bliver det sværere og sværere for detailbutikker at trække folk til.

Honey Studio: om det at holde et event, håndtering heraf, målsætninger og resultater

Skærmbillede 2020-02-26 kl. 09.19.48.png

I Honey Studio stablede vi, i november 2019, et event sammen for vores  klient, ESPRIT Copenhagen. ESPRIT Copenhagen er en detailforrretning med placering i Field’s shoppingcenter, og deres salg er uafhængigt af det salg, der sker på ESPRIT-webshoppen. Derfor er det vigtigt for dem at skabe tilstrømning til den fysiske butik – også fra den yngre målgruppe. Honey Studios opgave var derfor at skabe en hype omkring butikken på sociale medier, der ville resultere i højere fodfald i butikken.

Formålet var således at skabe opmærksomhed omkring butikken, og de mange sociale og service-mæssige fordele der også er ved fysisk shopping.  Derfor arrangerede vi et influencer event i butikken. Vi ved fra erfaring, at influencer-marketing er essentielt for mange brands, og vi ser adskille gange hvilken positiv effekt, det bringer. 

For ESPRIT Copenhagen, som ikke tidligere har afholdt influencer-events, var det utrolig vigtigt for deres brand at skabe et godt førstehåndsindtryk. Derfor arrangerede vi en intim, eksklusiv middag i butikken for 20 specifikt udvalgte influencers, der harmonerede med brandets målgruppe og æstetik.

Alle influencers fik lov til at vælge et outfit, så de var klædt på til festlighederne. Samtidig gav det også mulighed for, at de fik en fornemmelse for tøjet. I alle prøverum havde vi lavet styling idéer og dækket op med snacks og champagne, så de fik en eksklusiv oplevelse hele vejen igennem. Ligeledes var der tænkt “Instagram-venlighed” ind i hele eventet. Qua vores mange års erfaring i influencer-branchen ved vi, hvor vigtigt det er at skabe en visuel helhedsoplevelse, der understøtter influenceren i at formidle begivenheden på en naturlig og æstetisk måde.   

Skærmbillede 2020-02-26 kl. 09.22.42.png

butikken i fokus

Én af udfordringerne var, at skabe en eksklusiv middag i en tøjbutik, som desuden stadig skulle holde åbent for butiksgæster. Vi ønskede, at udsmykningen, drinksene og middagen skulle sætte rammerne for en aften i luksus. Det var derfor vigtigt, at skabe et rum inde i butikken, hvor der var plads, og hvor detaljerne var i fokus. En ekstravagant middag og en tøjbutik, er normalt ikke to ting, der harmonerer. Men med den rette udformning fungerede dette event langt bedre i midten af ESPRIT Copenhagen-butikken, end det ville have gjort på en anden location. En fysisk butik er som regel stedet, hvor du kan lære brandet allerbedst at kende med alle dine sanser – og det var ingen undtagelse for influencerne til dette event.

Hvad kom der ud af eventet? 

ESPRIT Copenhagen skabte genklang hos en ny og yngre målgruppe, der strakte sig længere end blot eventaftenen. Under eventet blev der delt et hav af stories fra aftenens højdepunkter på de inviterede influenceres profiler, og de efterfølgende uger poppede opslag op fra dem i deres nye ESPRIT Copenhagen outfits. Som følge af dette begyndte butikken at opleve en større tilstrømning af en yngre målgruppe og efterspørgsel på de specifikke produkter, influencerne havde valgt.

Står du og overvejer at afholde et event, og mangler hjælp til planlægning, eksekvering og/eller influencer-marketing? Så kontakt os endelig på hello@honeystudio.dk, og hør hvad vi kan gøre for dig!

 
Skærmbillede 2020-02-26 kl. 09.26.44.png
Skærmbillede 2020-02-26 kl. 09.20.08.png
Honey StudioComment