HONEY GUIDE: SÅDAN FINDER DU RÆKKEVIDDE OG EKSPONERINGER PÅ INSTAGRAM

honeystudio-225.jpg

Artiklen er skrevet af: Frederikke Amalie J. Degn, Online Marketing Assistant, Honey Studio.

Vil du gerne vækste din Instagram konto? Så tag et kig på dine Instagram data, som du kan finde under “Indblik”. I denne guide hjælper vi dig til at finde rækkevidde og eksponeringer på dine Instagram posts. For det er netop disse grundlæggende ‘metrics’, der kan hjælpe til at bedømme hvorvidt dit content performer godt eller mindre godt.

Siden Instagrams opstart, har brugere målt deres succes på hvor mange likes de fik, og sammenlignet sig selv med lignede konti og deres antal af likes. Men nu hvor Instagram har valgt at fjerne likes, for – ifølge dem selv, at skabe en platform hvor mental sundhed bliver vægtet højere end anderkendelse i form af likes - må man måle på andre faktorer. Rækkevidde fortæller noget om, hvor mange brugere der har set dit content, og eksponeringer viser, antal gange din post eller story er blevet vist.

Vi har i den forbindelse lavet en lille guide, til hvordan man ser sin rækkevidde og eksponeringer på sine posts og stories. Husk at det kun er muligt at se disse indblik, hvis din Instagram konto er registreret som en virksomhedsprofil eller creator profil.

SÅDAN FINDER DU DIN RÆKKEVIDDE OG EKSPONERINGER på Posts:

STEP 2:

Herefter skal du vælge “Indblik”.

STEP 1:

Gå ind på din Instagram-profil, og tryk på de 3 streger oppe i hjørnet.

Sk%C3%A6rmbillede+2020-02-12+kl.+11.46.17.jpg

STEP 3:

Klik på “Indhold”. Her kan du enten gå ind og se din rækkevidde og eksponeringer for hvert individuelt opslag for de sidste 2 år. Men du får også indblik i andre vigtige metrics som Gemt og hvilke posts der har givet dig flest nye følgere.

Sk%C3%A6rmbillede+2020-02-12+kl.+11.50.15.jpg

STEP 4:

Vi anbefaler altid at kigger på reach og rækkevidde for de seneste 3 måneder. Det kan du gøre oppe i venstre hjørne. Her kommer det spændende spørgsmål: Er der nogen råd tråd i, hvilket content der har fået størst rækkevidde og eksponeringer?

Skærmbillede 2020-02-14 kl. 10.43.27.png
Skærmbillede 2020-02-14 kl. 10.44.45.png

SÅDAN FINDER DU DIN RÆKKEVIDDE OG EKSPONERINGER PÅ STORIES:

De fleste tror fejlagtigt, at de kun kan se rækkevidde og reach på deres stories fra de seneste 14 dage, men det er helt forkert! Her viser hvordan.

STEP 1:

Ligesom før, går du ind på din konto og trykker på de 3 streger oppe i højre hjørne.

STEP 2:

Herefter vælger du “Arkiv”.

Sk%C3%A6rmbillede+2020-02-12+kl.+11.46.17.jpg
Sk%C3%A6rmbillede+2020-02-12+kl.+12.44.37.jpg

STEP 4:

Herefter vælger du den ønskede story, og trykker på det lille ikon nederst i venstre hjørne, eller “swiper” op.

STEP 3:

Nu kommer du ind på dine opslag eller tidligere stories. Hvis den fører dig ind på dine opslag, kan du trykke “Arkiv” og herefter vælge “Historier”.

Sk%25C3%25A6rmbillede%2B2020-02-12%2Bkl.%2B12.49.28.jpg
Skærmbillede 2020-02-12 kl. 14.14.01.png

STEP 5:

Her kan du se din rækkevidde og eksponeringer for pågældende story.
Hvis siden ikke bliver vist med det samme, så tryk på de 3 små bjælker i
venstre side.

Skærmbillede 2020-02-12 kl. 14.14.14.png

Vi håber, at denne lille guide kan hjælpe dig med at få et bedre overblik over dit content, og på længere sigt kan hjælpe dig med at vækste din Instagram konto.

Har du brug for hjælp til at tage dine sociale medier til næste niveau? Så se, hvordan vi kan hjælpe dig HER.

Honey StudioComment